HOME - ENGLISH
Sâmbătă, 20 Ianuarie 2018 EET
 
print version

 

Programul Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice”
„Investiţii pentru viitorul dumneavoastră”

 Model pentru intarirea capacităţii de management integrat administrativ-informatic
Proiect cofinaţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională

 

Justificarea necesitatii implementarii proiectului
    

   In ultimii ani, Institutul de Virusologie “Stefan S. Nicolau”, a mentinut un ritm de crestere sustinut prin implementarea unei abordari de management bazata pe proiecte si obiective strategice generale.
     Impartirea lor catre departamentele operationale si adoptarea lor personala de catre angajati a permis dezvoltarea rapida si sustenabila a organizatiei noastre, fiecare persoana contribuind activ la indeplinirea obiectivelor generale si responsabilizandu-se fata de atingerea lor.
     S-a impus o schimbare de model managerial pentru toate instrumentele financiare si organizationale ale institutului pentru a adauga plus-valoare sistemului managerial prin tratarea lacunelor sistemului si practicile actuale, mai ales ale celor traditionale, bazate pe functia de control a conducerii. Ca urmare a realizarii obiectivelor propuse responsabilitatea conducerii institutului se va baza pe principiului unui management financiar riguros.
     Odata cu aplicarea standardelor manageriale bazate pe softul ERP achizitionat, am reusit sa introducem si sa fundamentam conceptul de investitii in capacitatea administrativa.
     Implementarea unei solutii informatice integrate de management s-a impus ca o necesitate, pentru a asigura un acces direct si simplificat la raportari interdepartamentale complexe, necesare urmaririi obiectivelor institutului. Prin implementarea sistemului ERP am reusit sa simplificam procesul economico-administrativ-financiar astfel incat sa raspundem rapid la solicitarile interne si sa eficientizam procesul decizional ceea ce va creste satisfactia clientilor nostrii si va maximiza beneficiile sociale.
     Am realizat achizitionarea de computere portabile pentru fiecare dintre cele 5 departamente de specialitate care impreuna cu computerele utilizate in zona administrativ fiananciara au creeat o retea interna cu un server principal puternic si unul folosit pentru back-up, la care utiizatorii au acces pe de o parte pentru introducerea de informatii in baze de date, iar pe de alta parte pentru utilizarea de diverse rapoarte.
     Scopul este sa asiguram transparenta datelor si facilitarea accesului la informatii utile in desfasurarea activitatii. (spre exemplu se poate cunoaste care sunt produsele achizitionate, data, costul, pentru un proiect de cercetare, pentru o anumita faza de raportare).
     Prin urmare numai investind in cercetare-dezvoltare, in marketing si publicitate, in servicii de sanatate, organizatia noastra va crea active imateriale care pot genera avantaje economice viitoare pentru intensificarea colaborarilor internationale.

Back

 



 

RO EN